Google i reklamy kryptowalut

Google znosi częściowo zakaz reklam kryptowalut

Dziśurodziny Google. Z tej okazji mamy dobrą wiadomość. Google ogłasza zamiar częściowego zniesienia zakazu reklamowania produktów i usług zwiazanych z kryptowalutami i ICO.

W marcu br., Google, (wcześniej zakaz wprowadziły Facebook oraz Twitter), postanowiło zmienić regulamin reklamowania produktów finansowych w Google AdWords. Tym samym zniknęły w Google reklamy nawiązujące do kryptowalut oraz Initial Coin Offerings (ICO) – w tym również: portfeli kryptowalutowych, giełd wymiany kryptowalut czy też doradztwa z handlu kryptowalutami.

Jak przekonywał wtedy szef działu zarządzania produktem Google – Scott Spencer, zakaz został wprowadzony w trosce o dobro użytkowników Google, chroniąc przed wyłudzeniami i oszustwami.

„Nie posiadamy szklanej kuli, by wiedzieć gdzie zaprowadzi nas przyszłość, jednakże widzieliśmy wystarczająco dużo krzywdy wyrządzonej konsumentom kryptowalut lub potencjału do wyrządzenia krzywdy konsumentom kryptowalut, dlatego jest to tematyka, do której podchodzimy z wyjątkową dozą ostrożności” – przekonywał wtedy Scott Spencer.”

PNiestety zakaz ze strony Google dotknął nie tylko oszustów, lecz wiele uczciwych biznesów z branży kryptowalut. Prawdopodobnie dlatego GHoogle zdecydowało się teraz na zrezygnowanie z części ograniczeń. Początkowo dotyczyć to będzie jedynie wybranych giełd kryptowalut oraz Japonii i Stanów Zjednoczonych. Czyżby Google w ten sposób chciało chciało pierwszeństwo na rynku tym dwóm mocarstwom.

„Regulamin Google Ads zostaną zmienine w październiku br., by umożliwić uregulowanym ustawowo giełdom kryptowalut reklamowanie się w Japonii i Stanach Zjednoczonych”

Reklamodawcy muszą uzyskać specjalny certyfikat Google dla określonego kraju w którym zniesiono zakaz, by wyświetlać reklamy giełd kryptowalut użytkownikom tego kraju. Będą mogli się o niego ubiegać w październiku br. zaraz po wrowadzeniu zmian w regulaminie.” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu Google.

Miejmy nadzieję, że decyzje Google są zapowiedzią dalszych zmian, mających na celu złagodzenie polityki dotyczącej reklam o tematyce kryptowalut w Google AdWords.

 

Przedstawiane w artykule informacje z dziedziny kryptowalut są wyłącznie prywatnym zdaniem autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Inwestujesz w „Bitkojny” na własną odpowiedzialność. Bądź świadom ryzyka zakupu aktywów takich jak „Bitkoin” (błędy w pisowni nazewnictwa Bitcoina wystąpiły celowo).
BitBay - Największa Polska giełda cyfrowych walut