Porsche

Porsche rozpoczyna testowanie integracji technologii Blockchain ze swoimi pojazdami

Wielkie rzeczy dzieją się w Zuffenhausen w Niemczech, siedzibie głównej Porsche. Lider motoryzacji poczynił duży nacisk na integrację technologii blockchain w swoich samochodach.

Porsche we współpracy z XAIN (technologicznym startupem zlokalizowanym w Berlinie) pracuje nad rozwojem aplikacji blockchain w swoich samochodach. Blokowanie i odblokowywanie pojazdu, parkowanie, czy nawet wypożyczanie samochodu służbowego pracownikowi, stałoby się łatwiejsze dzięki technologii blockchain.

Szczególnie przydatny jest fakt, że blockchain są zasadniczo księgami publicznymi. Ponieważ wszystkie transakcje (w tym przypadku działania związane z pojazdem) są rejestrowane w niezmiennej księdze, gromadzenie danych na temat zachowania kierowcy i osiągów pojazdu będzie łatwiejsze do sprawdzenia. Właściciele samochodów teoretycznie byliby w stanie monitorować, kto i kiedy prowadzi ich pojazdy. Ponadto technologia otwiera szereg możliwości dzięki transakcjom P2P między właścicielami pojazdów.

Integrując swoje samochody z blockchain, Porsche wykorzystuje także „manię blockchaina” ogarniającą świat. Fotograficzny gigant Kodak niedawno wypożyczył swoją nazwę dla KodakCoin, czyli „foto-centrycznej kryptowaluty, która pozwala fotografom i agencjom uzyskać większą kontrolę nad zarządzaniem prawami do wizerunku”.

Po tym, jak Kodak ogłosił ich zapowiedź, cena akcji firmy potroiła się. Całkiem nieźle jak na firmę, która wydawała się tracić wszelki związek z szybko rozwijającym się światem technologii.

Innym interesującym przykładem jest The Long Island Ice Tea Company. Cena ich akcji podwoiła się po ogłoszeniu, że zmieniła nazwę na Long Blockchain, drastycznie zmieniając model biznesowy w jedną noc.

Chociaż ruch Porsche wydaje się nie być trylko sztuczką marketingową, by przyciągnąć inwestorów, to bez wątpienia wywoła to ekscytujące wrażenie. Porsche nie ogłosił jeszcze własnej waluty cyfrowej, ani nawet nie wspomniał o tym – jednak pokusa, by zarobić na „cryptomanii” może okazać się zbyt dużą dla niemieckiego producenta samochodów.

Prawdziwe pytanie brzmi: Czym jest firma XAIN i jak udało im się podpisać umowę z Porsche, aby zarządzać ich działem blockchain?

Na razie wiemy, że XAIN w 2017 roku zajął pierwsze miejsce w konkursie blockchain „Porsche Innovation Contest”. Po konkursie zespoły z różnych działów w Porsche pracowały razem z XAIN nad tworzeniem aplikacji integrujących systemy komputerowe samochodów.

Założycielami XAIN są Leif-Nissen Lundbaek i Felix Hahmann. Ich kariera obejmuje współpracę z University of Oxford i Imperial College London przy użyciu systemu blockchain, który zmniejsza zużycie energii podczas wydobywania kryptowalut. Można sobie wyobrazić, jak przydałoby się to podczas integracji aplikacji opartych na blockchain w samochodach. Szczególnie w wysokowydajnych pojazdach, takich jak samochody Porsche.

BitBay - Największa Polska giełda cyfrowych walut